مجتمع فرهنگی تجاری رواق افتتاح شد

مجتمع فرهنگی تجاری رواق امروز با حضور جمعی از مدیران شهری در قالب صد و پانزدهمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ اولین رویداد پویش امید و افتخار شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ امروز شنبه- ۱۸ فروردین ماه با افتتاح مجتمع فرهنگی-تجاری رواق آغاز شد. مراسم افتتاحیه مجتمع رواق واقع در میدان آرژانتین، بلوار نلسون ماندلا در قالب صد و پانزدهمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران با حضور لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.در ابتدای این مراسم محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه گردشگری عباس آباد با بیان اینکه بالاخره زمان افتتاح این مجموعه فرا رسید، گفت: جای خوشحالی دارد که با برنامه ریزی‌های گذشته، طبق زمان‌بندی‌های پیش بینی شده عرصه های خدمات را برای مردم بیشتر می‌کنیم. حمایت شهرداری باعث شد تا این امر مهم برای مردم به وجود بیاید.مدیر عامل منطقه گردشگری عباس آباد به مجموعه های بی دفاع شهری اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه‌های بی دفاع شهری در اراضی عباس آباد هم وجود دارد که این مجموعه ها در شهرداری تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد طی زمان‌بندی خاص پیشنهاد می‌شود. وی با تاکید بر گرفتن مصوبه سازمان سرمایه برای افتتاح مجتمع فرهنگی تجاری رواق بیان کرد: هیئت مدیره طی مصوبه‌ای که از سازمان سرمایه گرفت باعث شد تا سرمایه گذاران طی چارچوب مشخص به سر میز مزایده بیایند تا برای احیای این منطقه تلاش کنند.وی با بیان اینکه بعد از فراخوان مجموعه های متفاوتی وارد مذاکره شدند افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده به این طرح رسیدیم و آن را به مذاکره گذاشتیم. ما باید در ساخت این مجتمع مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی را هم می‌گرفتیم و در آخر نیز این مصوبه را هم گرفتیم.
حجازی در ادامه بیان کرد: عباس آباد باید درخصوص درآمدی به شهرداری حمایت کند. ما توانستیم در سال جدید با این رویداد خوب یک گام بلندی در حوزه سرمایه گذاری و تجاری برداریم که برای ما قابل افتخار است.شاهرخ کشاورز مدیر انجمن مراکز خرید خاورمیانه در ادامه این مراسم با بیان اینکه بنا است که درمورد یکی از بناهای شاخص کشور صحبت کنیم، اظهار داشت: من به واسطه فعالیتی که در انجمن خرید خاورمیانه دارم می‌بینم که کشور ایران به نسبت جمعیت خود بسیار مستقل و عملکرد خوبی دارد.مدیر انجمن مرکز خرید خاور میانه ضمن تشکر از شهرداری تهران درخصوص تعامل سازنده با دیگر شرکت‌ها گفت: اینکه پیمان‌کار در کار خود موفق باشد باعث می‌شود تا ثروت ملی حفظ شود و این مورد نیز نیازمند تعامل با دیگر شرکت‌ها است. وی افزود: اینکه سرمایه‌های چندهزار میلیاردی را حفظ کنید سبب می‌شود تا بسترهای گوناگون گردشگری در کشور ایجاد شود. تمامی مراکز موفق ما یک آدرس هستند. این آدرس باعث می‌شود تا بستر گردشگری توسعه یابد. در یک دهه گذشته افزایش سرانه مراکز خرید ارتباط مستقیم با تولید داخلی داشت.کشاورز تصریح کرد: دولت قصد داشت که از ورود اجناس خارجی جلوگیری کند و این باعث شد تا برندهای ایرانی در مراکز خرید مدرن پا به عرصه بگذارند و باعث پیشرفت شوند. پردیس‌های سینمایی، صنعت پوشاک، تغییر صنعت غذای ما و همچنین برندهای لوازم خانگی تمامی آنها با حمایت تولیدات ملی به مرحله پیشرفت رسیدند.
وی درخصوص ایجاد اشتغال‌زایی با ایجاد مراکز گردشگری گفت: وقتی چنین مجموعه‌هایی به بهره برداری می‌رسد باعث اشتغال زایی می‌شود و خدمات تجاری به صورت یکسان برای همه اقشار جامعه توزیع می‌شود. امروز مراکز خرید ما مظهر ارائه خدمات مختلف است اینها میسر نیست تا زمانی که یک شرکت شناسنامه‌دار پای کار بیاید.مدیر انجمن مراکز خرید خاورمیانه در پایان گفت: با بازدید صورت گرفته متوجه شدیم که نزدیک به ۱۵ هزار نفر از اینجا تا پل طبیعت گردشگر وجود دارد. این مجموعه با حدود ۸۸ واحد صنفی و گستردگی بسیار جذابی از فضای فرهنگی و تجاری می‌تواند ماندگاری افراد در اراضی عباس آباد را بیشتر کند و هم می‌تواند انگیزه حضور شهروندان در این مجتمع را افزایش دهد.
لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، با بیان اینکه شهرداری تهران عزم جدی دارد که ظرفیت‌های فراوانی را برای رفاه، آرامش و گردشگری مردم فراهم کند، اظهار داشت: در سال جاری امیدواریم که پروژ‌ه‌هایی همچون برقی سازی ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها، افزایش تعداد واگن‌ها، مسئله بدمسکنی را در قالب پویش امید و افتخار افزایش دهیم. معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران به ظرفیت‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: شهر تهران شهر ظرفیت‌ها است. تهران یک بستر بسیار فراوانی دارد و اگر بتوانیم برای بخش خصوصی امنیت لازم را فراهم کنیم سبب می‌شود که مردم از چنین ظرفیت‌هایی بهره ببرند و مسائل مختلفی همچون بدمسکنی حل شود.فرزونده با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات مردم حل شود باید تولیدات داخلی را افزایش بدهیم بیان کرد: درصد پایینی از ظرفیت‌ها و بسترهای تولیدات داخلی حمایت شد ما امید داریم که در سال جدید اتفاقات مهمی در این زمینه رقم بخورد.وی به شناسایی ظرفیت‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های شهر تهران را شناسایی کردیم و در اردیبهشت ماه آنها را معرفی می‌کنیم. ما بحث هتل‌ها، توسعه گردشگری و زنجیره صنایع دستی را مورد بررسی قرار دادیم و کارهای مطلوبی در این خصوص انجام شده است. معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: به نقل از شهردار تهران می‌گویم که ما تهران را زیر سایه شرکت‌های خصوصی متحول می‌کنیم.
وی افزود: همچنین در سال 1401، ۴۰۰ نفر از شهروندان پروژه‌ها را به ما معرفی کردند اما با محقق شدن ۸۵ درصد پروژه‌ها به مرور زمان باعث شد تا بالای یک میلیون مردم برای شناسایی پروژه‌ها شرکت نمایند. امیدواریم که با همتی که تمامی مدیران شهری دارند بتوانیم کارهای بزرگی را به ثمر برسانیم.معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد از پروژه گردشگری، فرهنگی و تجاری رواق به سرانجام رسیده است و افتتاح فاز نخست این پروژه موجب اشتغالزایی ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مِتامگ