مقام سازمان ملل متحد: اسرائیل، غزه را به شهری غیر قابل سکونت تبدیل کرده است

تهران-ایرنا-گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در واکنش به بمباران‌های مدام رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: غزه زیر بار حملات و بمباران به شهری غیر قابل سکونت تبدیل شده است

به گزارش ایرنا، بالاکریشنان راجاگوپال گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص حق برخورداری از مسکن مناسب به شبکه الجزیره قطر گفت: ارزیابی ما این است که ۸۵ درصد ساختمان‌های شمال غزه و ۷۰ درصد ساختمان مرکز این باریکه تخریب شده است.

وی افزود: تخریب گسترده ساختمان‌ها در غزه توسط اسرائیل بیانگر این مسأله است که تل‌آویو دست به نسل کشی زده است.

وی دیروز نیز در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر مبنی بر توقف انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی، با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: این قطعنامه اگرچه الزام آور نیست، اما اقدام بسیار مهمی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش‌نویس این قطعنامه‌ را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد.

این پیش‌نویس همچنین بر لزوم مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های جنگی در غزه تأکید دارد.

پیش از این نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر در جلسه این شورا گفت: از شما می‌خواهیم این پیش نویس را برای توقف نسل کشی در غزه تصویب کنید.

نماینده آفریقای جنوبی نیز گفت: باید مسئولان نسل کشی در غزه محاکمه شوند و اسرائیل باید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مِتامگ